פרויקט תקוע בב"ב: בניינים מוכנים ללא אישור איכלוס

שטח נדלני No Comments on פרויקט תקוע בב"ב: בניינים מוכנים ללא אישור איכלוס
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משה הרשלר התייחס היום בתוכנית 'שטח נדל"ני' למצוקת מאות משפחות שרכשו דירה בפרויקט 'מתחם הסופרים' בצפון בני ברק, ולאחר תשלום כלל עלויות הדירה עדיין אינם יכולים להיכנס לביתם, החברה הבטיחה איכלוס מלא עד לתחילת החודש הלועזי שחל בשבוע שעבר, אך עקב אי עמידתם בתנאים שונים, העירייה מסרבת להעניק טופס 4 לדירות, מה שמונע את יישוב הדירות.

לטענת העירייה, משרדי הממשלה מעכבים את הבנייה וידיה קשורות בעניין. מאידך, משרדי הממשלה מגלגלים חזרה את העניין לעירייה. חשוב לציין כי מרבית הרוכשים מתגוררים כיום בדירות ללא מרחב מוגן ולכן הם נואשים להיכנס לדירות החדשות בהם יש כמובן מרחב מוגן תקני.

שמוליק הוא אב לתשעה ובעל דירה בפרויקט. בראיון מיוחד הוא מספר בתוכנית על תחושות הזעם והתסכול: "עיריית בני ברק לקחה את זה כפרויקט אישי, חנוך זייברט שינה את הייעוד משטח עסקים למגורים. מהרגע שיהיה אישור לבניית הגשר יינתן טופס 4. העירייה הסבירה שזה לטובתינו כי אם ניכנס עכשיו הגשר לא יבנה לעולם".

עו"ד ליאור לוי המייצג כמאה דיירים שזכו בדירה בפרוייקט במסגרת 'מחיר למשתכן', אומר למשה הרשלר בתוכנית 'שטח נדל"ני': "קיבלנו מכתב מראש העיר שהקבלן התחייב מול העירייה לסיים את הגשר בין שאר התחייבויות שלא מומשו. אנחנו מדברים על שכונה שלמה שמיועדת למגזר החרדי אבל בסופו של דבר עדיין לא הוקמו בו מבני ציבור, מקוואות, וגינות שעשועים. אי אפשר לגור שם". לדבריו: "גורמים בעירייה יצטרכו להכריע האם לאכלס את השכונה. במידה וכן הם יצטרכו לתת מענה כלל הצרכים של התושבים".

מ"מ ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט: "השכונה הזו הייתה צריכה להיות איזור תעסוקה. כל הנושאים הנידונים כיום כבר היו אז על השולחן, הגשר, התשתיות וכו'. הצעתי להסב את היעד למגורים ונתקלתי בהתנגדות מצד ועדת התכנון ובניה. לצערי אנחנו הזבל של המדינה ומעבירים דרכינו את כל החומרים מסוכנים שלא מעיזים להעביר דרך תל אביב. ע"פ החוק לא יכלו להתחיל את הבנייה עד למציאת פתרון לגשר. היזמים התחילו לבכות ולהתחנן ואז הם חתמו על התחייבויות שהם יבצעו את הגשר. העירייה באה לקראתם ואת התשתית אנחנו ביצענו. הודענו להם שאת התנאי שדחינו מהיתר הבנייה נתבע לפני הטופס 4".

לדברי זייברט: "אני רואה למול עיניי את התושבים שצריכים להיכנס לבתיהם. אם הם ייכנסו במצב הנוכחי המצב יהיה גרוע בהרבה מרמה ד' בבני ברק. אני לא אתן לציבור החרדי להיכנס לשכונה שהם חייבים לעבור דרך תל אביב, שהם יבואו בתלונות מידי יום על התנאים, אני מעדיף להמתין עוד מעט ולהסדיר את הכל. נשקיע בבניית מקווה זמני כי אי אפשר להיכנס לשכונה בלי מקווה. אנחנו נקים את השכונה הכי יפה בעיר. אני הקמתי אותה וביא מאוד יקרה לליבי. הרעיון היה שלי ואני רוצה שיהיה נעים לגור שם. התושבים צריכים להשקיע את כל המאמצים והלחצים מול משרד התחבורה. כשהם יבינו שהציבור נחוש – העניין יסודר".

האזינו



0 תגובות